1 grudnia 2022

Obsługa informatyczna firm

Obsługa informatyczna firm

To jest plustem i minusem przy umowie na informatyczną obsługę firmy.
Osbługa informatyczna firm plusy i minusy z serwisu informatycznego dla małych firm.

Kiedy firmy zaczynają szukać outsourcingu IT, często są zaskoczone różnorodnością opcji. Do wyboru są usługi typu Onshore, Project-based i Cloud. Ważne jest również, aby rozważyć ukryte koszty, jak również. Koszty te mogą utrudnić podjęcie decyzji. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci podjąć najlepszą decyzję dla Twojej firmy.

Onshore

Obsługa IT onshore dla firm może pomóc firmom obniżyć koszty i zwiększyć wydajność, zwłaszcza w takich obszarach jak zapewnienie jakości oprogramowania i obsługa klienta. Zespół onshore może również pomóc firmom w bardziej efektywnym zarządzaniu pracownikami i zaoferować ochronę kulturową i prawną dla wrażliwej własności intelektualnej. Istnieją również korzyści z outsourcingu onshore, takie jak uzyskanie dostępu do dodatkowych narzędzi i wiedzy.

Onshore outsourcing umożliwia firmom dostęp do wysoko wykwalifikowanych specjalistów z krajów takich jak Indie, które produkują 1,4 mln absolwentów rocznie. Może również zapewnić dostęp do nowego rynku dla firm w krajach takich jak Wielka Brytania. Ponadto, onshore outsourcing może zmniejszyć koszty, pozwalając firmom skupić się bardziej na doskonałości operacyjnej.

Kolejną zaletą obsługi IT onshore dla firm jest znajomość zespołów. Członkowie zespołu onshore są bliżej organizacji i często znajdują się w tym samym kraju. Ułatwia to sprawdzenie postępu projektów i zapewnienie, że są one wykonywane w odpowiednim czasie. Ponadto, bliskość zespołu onshore do pracowników onsite zmniejsza możliwość nieporozumień i błędnej komunikacji.

Obsługa IT onshore dla firm pozwala firmom pracować z programistami, którzy znajdują się w tym samym kraju, co firma klienta. Ponadto firmy onshore są związane tymi samymi organami regulacyjnymi, co ich klienci, dzięki czemu spory są łatwiejsze do rozwiązania. Dodatkowo, członkowie zespołu są bardziej zaznajomieni z lokalnym rynkiem, co ułatwia dostosowanie usług do jego potrzeb.

Kolejną zaletą obsługi IT onshore dla firm jest fakt, że komunikacja jest bardziej wygodna i łatwa, zwłaszcza że pracownicy mówią w tym samym języku. Może to również ułatwić firmom organizowanie spotkań twarzą w twarz ze swoimi dostawcami.

Oparte na projekcie

Firmy, które chcą zlecić na zewnątrz swoje potrzeby informatyczne, powinny rozważyć model oparty na projekcie. Ten model najlepiej sprawdza się w przypadku wcześniej zdefiniowanych celów, które można łatwo przekazać. Ponadto, stała struktura płatności oznacza, że firmy mogą odpowiednio budżetować i wydawać swoje pieniądze. Co więcej, firmy nie muszą się martwić o bariery kulturowe czy rozbieżności między strefami czasowymi.

Jednakże, podczas gdy outsourcing może zaoszczędzić firmom znaczną ilość czasu, koszty mogą być znaczące. Outsourcing może skutkować niższą jakością pracy i brakiem kontroli. Kluczowe jest poznanie kosztów usługi, którą wybierzesz. Jeśli nie docenisz kosztów z tym związanych, możesz skończyć z tymczasowym rozwiązaniem.

Projektowa obsługa IT dla firm zapewnia dwa główne modele biznesowe. Pierwszy z nich to model tradycyjny, a drugi to nowszy model offshoringowy. Oba obejmują zespół specjalistów pracujących zdalnie dla klienta. Dostawca outsourcingu może również przydzielić kierownika projektu lub CTO, który będzie nadzorował cały proces rozwoju.

Innym modelem outsourcingu IT jest metoda Time & Material. Metoda ta wykorzystuje metodologię zwinną i pozwala firmom na zmianę procesu w zależności od zmian na rynku lub opinii klientów. Firmy mogą również dostosować niektóre aspekty projektu, ale muszą przestrzegać ustalonego harmonogramu. Jest to dobry wybór dla firm, które potrzebują niestandardowego rozwoju oprogramowania, ale brakuje im wewnętrznej siły roboczej, aby to zrobić.

Projektowy model obsługi IT dla firm ma kilka zalet. Jest to doskonały wybór dla firm, które mają ograniczone zasoby lub są zajęte swoim podstawowym produktem. Pozwala również przedsiębiorstwom kontrolować poziom zaangażowania w proces, co pozwala im skupić się na bardziej krytycznych aspektach działalności. Firma outsourcingowa jest w stanie określić częstotliwość raportów z zarządzania projektem oraz rodzaje specjalistów, których potrzebuje.

Usługi w chmurze

Usługi w chmurze to świetny sposób na obniżenie kosztów prowadzenia działu IT. Zamiast inwestować w drogi sprzęt i oprogramowanie, firmy mogą korzystać z outsourcowanego centrum danych i personelu IT. Oszczędności są znaczne, a chmura obliczeniowa może nawet prowadzić do ruchów oszczędnościowych, takich jak przeniesienie usług telekomunikacyjnych z linii stacjonarnych na VoIP. Kolejną zaletą jest dostępność danych z każdego miejsca. Ponadto usługi w chmurze otworzyły również nowe nisze usługowe, takie jak pokoje odpowiedzi w mediach społecznościowych, które umożliwiają firmom zapewnienie funkcji obsługi klienta przez Internet w czasie rzeczywistym.

Usługi oparte na chmurze mają potencjał, aby zmienić sposób, w jaki dostawcy naliczają opłaty za swoje usługi. Zamiast koncentrować się na wycenach za jednego użytkownika, usługi oparte na chmurze będą rozliczane na podstawie „naturalnej jednostki prognostycznej”, która koreluje z pozycjami przychodów nabywcy. Ponadto firmy będą musiały przepisać kod dla starszych aplikacji, aby działały w chmurze.

Kolejną zaletą usług w chmurze jest możliwość dostosowania usług i skalowania do potrzeb firmy. Firmy outsourcingowe IT mogą wykorzystywać te usługi do projektowania elastycznych architektur, migracji istniejącej infrastruktury i zarządzania starszymi aplikacjami. Ponadto mogą one pomóc organizacjom w zarządzaniu operacjami IT, zajmując się bezpieczeństwem danych i zadaniami związanymi z utrzymaniem sieci. Dostawcy rozwiązań zarządzanych ocenią, w jaki sposób firma obecnie korzysta z technologii i stworzą rozwiązanie dostosowane do potrzeb klienta w oparciu o jeden z trzech różnych modeli usług cloud computing. Każdy model oferuje inne rodzaje usług. Dostawca wybiera model w oparciu o potrzeby technologiczne klienta i jego dotychczasowe systemy.

Umowy outsourcingu w chmurze muszą uwzględniać bezpieczeństwo danych. Środki bezpieczeństwa różnią się w zależności od charakteru danych przekazywanych do chmury. Klienci powinni rozważyć zobowiązania dotyczące poufności i szyfrowania danych, a także prawo do audytu centrum danych i procesów bezpieczeństwa. Zobowiązania te mogą się różnić w zależności od dostawcy i są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa danych firmowych.

Ukryte koszty

Outsourcing może zaoszczędzić firmie nawet 80% kosztów, ale wciąż istnieją ukryte koszty, które należy wziąć pod uwagę. Koszty te nie zawsze są od razu oczywiste, a odbiorca musi być ich świadomy. Podczas gdy niektóre z tych ukrytych kosztów mogą być złagodzone poprzez wybór odpowiedniego modelu outsourcingu lub dostawcy, inne muszą być przewidziane i zaplanowane.

Pierwszym kosztem, który należy rozważyć, jest czas i zasoby poświęcone na szkolenie i ustanowienie procesów biznesowych. Outsourcing może również zająć więcej niż podany koszt usługodawcy. Istnieją również ukryte koszty, takie jak podróże i minimalny roczny urlop, które mogą dodać kolejne 30% do ogólnego kosztu outsourcingu. Innym ukrytym kosztem jest nieelastyczność dostawcy IT, która może utrudnić wprowadzanie zmian w działalności. Jeśli firma musi się rozwijać lub kurczyć, może to nie być możliwe, jeśli dostawca IT nie ma elastyczności, aby dostosować się do takich zmian.

Innym ukrytym kosztem obsługi IT dla firm jest koszt odświeżenia technologii i sprzętu. W zależności od dostawcy outsourcingu, może to być od 500 do 2000 dolarów na pracownika. Wiele umów nie zawiera tej klauzuli, więc firma musi płacić za te nieplanowane odświeżenia. Na przykład jedna z firm farmaceutycznych myślała, że dostawca usług pokryje ten koszt, ale okazało się, że musiała znaleźć 20 milionów dolarów, aby zapłacić za odświeżenie.

Ukryte koszty obsługi informatycznej firm są często niezauważalne. Usługodawcy mają niewielką motywację do ujawniania tych kosztów. Nawet jeśli usługodawca oferuje tanią usługę, ukryte koszty obsługi IT dla firm mogą się sumować. Ważne jest, aby zrozumieć te koszty, aby można było ich uniknąć.

Znaczenie bezpośredniego nadzoru

Obsługa informatyczna firm stawia przed nami kilka wyzwań. Na początek pojawiają się problemy logistyczne i komunikacyjne. Ponadto istnieją różnice w kulturach firm, stylach zarządzania projektami i praktykach biznesowych. Z tego powodu może być trudno wcześnie zauważyć problemy lub poprawić je, jeśli się pojawią. Ponadto, dostęp stron trzecich do wrażliwych informacji firmowych stwarza zagrożenia dla bezpieczeństwa. Również śledzenie postępów wykonawców może być czasochłonne.

Firmy świadczące usługi finansowe często zlecają na zewnątrz obsługę informatyczną przedsiębiorstw. Istnieją konkretne działania nadzorcze skierowane do banków zlecających usługi IT dla firm, ale będą one musiały być elastyczne i zmieniać się w czasie wraz z ewolucją umów outsourcingowych. Ponadto FFIEC opublikowała kilka dokumentów z wytycznymi, które mają pomóc firmom w ocenie ryzyka związanego z outsourcingiem.

Chociaż wszystkie ryzyka związane z outsourcingiem są różne, większość z nich zalicza się do jednej z trzech kategorii. Ryzyka te obejmują ryzyko operacyjne, prawne i ryzyko utraty reputacji. Jeśli zewnętrzny dostawca usług ma dostęp do poufnych informacji firmowych, nie podlega takim samym kontrolom wewnętrznym, jakie byłyby stosowane. Ponadto, dostawca usług może mieć pracowników, które są przeformatowane i mogą łatwo przejść do personelu innych kont.

Społeczny wpływ outsourcingu jest często pomijany, ale jest równie ważny jak implikacje finansowe i techniczne. Gdy pracownicy czują, że ich praca jest niedoceniana, mogą podjąć akcję protestacyjną. Mogą nawet zostać zmuszeni do przeniesienia części swojej pracy do dostawcy usług. Ważne jest, aby skutecznie zarządzać procesem zmian, aby zapewnić, że nie naruszy on granic organizacyjnych.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]

You may have missed