20 kwietnia 2024

Korzyści z obsługi informatycznej dla firm

Korzyści z obsługi informatycznej dla firm

Informatyczna obsługa firm czy i kiedy jest konieczna outsourcing usług informatycznych dla firm?
Zalety i wady przy umowy na informatyczną obsługę przedsiębiorstwa.

Jeśli szukasz firmy, która zajmie się wszystkimi potrzebami informatycznymi Twojej firmy, to dobrze trafiłeś. Omówimy korzyści z obsługi IT dla firm, koszty wsparcia IT oraz wartość usług bezpieczeństwa danych. Dowiesz się również o korzyściach płynących z outsourcowanego wsparcia IT.

Korzyści z obsługi informatycznej dla firm

Niezależnie od tego, czy szukasz ochrony technologii informacyjnej swojej firmy, czy też chcesz poprawić jej produktywność, kompleksowa obsługa informatyczna firm może Ci pomóc. Bez kompleksowego planu IT, możesz być narażony na wiele problemów. Jednym z najczęstszych jest przestój, który kosztuje firmę pieniądze i niszczy kulturę firmy. Kompleksowa obsługa informatyczna firm może pomóc w zapobieganiu tym problemom, oferując zdalny monitoring i konserwację.

Technologie informacyjne mogą pomóc firmom w obniżeniu kosztów poprzez usprawnienie procesów. Outsourcing wysokokosztowych funkcji lub ich migracja do chmury może zaoszczędzić sporo pieniędzy. Dodatkowo, cloud computing pozwala pracownikom komunikować się ze sobą i z klientami z dowolnej lokalizacji. Na przykład, odpowiedź na pytanie klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej jest znacznie tańsza niż rozmowa telefoniczna na żywo. Technologia ta może również pomóc w sprzedaży produktów większej liczbie odbiorców.

Poprzez ochronę danych przed cyberatakami, kompleksowa obsługa informatyczna firm może pomóc przedsiębiorstwom w zwiększeniu produktywności. Firmy mogą również zwiększyć swoją efektywność poprzez automatyzację zadań i usprawnienie procesów. Mogą nawet zmniejszyć swoje koszty poprzez redukcję opłat pocztowych, ponieważ poczta elektroniczna jest szybsza niż tradycyjne rozwiązania pocztowe. Ponadto, usługi IT dla firm mogą pomóc organizacjom zwiększyć swoje dochody poprzez poprawę obsługi klienta.

Koszty kompleksowego wsparcia informatycznego

Renomowany dostawca usług IT dla firm będzie otwarcie mówił o kosztach swoich usług i będzie je dokumentował w umowie o świadczenie usług IT. Pozwoli to obu stronom zweryfikować, co obejmuje umowa. Chroni to również przed niespodziewanymi kosztami i niespodziankami. Ponadto, wiele planów serwisowych opiera się na liczbie użytkowników.

Przy obliczaniu TCO trzeba też uwzględnić wszelkie koszty wspólne. Jest to ważne w przypadku centralizacji obsługi informatycznej firm. Zastosowanie modelu usług wspólnych pozwala na współdzielenie zasobów technologicznych w całej organizacji, co skutkuje wspólnymi kosztami i standardowymi poziomami usług. Jest to znane jako model kosztów usług wspólnych, który wykorzystuje koncepcję rachunku kosztów opartego na usługach do określenia całkowitego kosztu świadczenia usługi wspólnej w całym przedsiębiorstwie.

Outsourcing zespołu IT może przynieść oszczędności w budżecie IT, jednocześnie pozwalając wewnętrznemu zespołowi skupić się na strategicznych inicjatywach. Outsourcingowe zespoły IT są dobrym rozwiązaniem dla mniejszych organizacji, które mogą nie mieć wystarczających zasobów informatycznych, aby utrzymać wyspecjalizowany zespół specjalistów IT. Zazwyczaj organizacja zatrudniająca 20-30 pracowników potrzebuje technika help desk „warstwy 1” i kierownika IT do utrzymania infrastruktury IT.

Zakup sprzętu i oprogramowania stanowi istotną część budżetu IT. Na przykład firma architektoniczna może potrzebować oprogramowania do modelowania 3D i oprogramowania CAD oprócz standardowego oprogramowania biurowego. Jednak coraz więcej firm przechodzi na rozwiązania programowe w chmurze, które wykorzystują model biznesowy oparty na subskrypcji. Model ten pozwala im również na wykupienie subskrypcji na wsparcie IT.

Dostawcy usług IT również pobierają opłaty za godzinę. Mogą wystawić rachunek już od 90 dolarów, ale ich ceny mogą łatwo osiągnąć 270 dolarów za godzinę. Jest to drogie i możesz się zastanawiać, czy ich potrzebujesz. Jeśli zdecydujesz się na zatrudnienie specjalistów IT, pamiętaj, aby dokładnie przejrzeć ich umowy o poziomie usług i upewnić się, że określają one to, czego oczekujesz.

Koszty outsourcowanego wsparcia IT

Outsourcing wsparcia IT to doskonały sposób na obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności działu IT. Pozwala on na przekazanie bieżących operacji, poprawek bezpieczeństwa i zgodności z przepisami zewnętrznemu dostawcy. Zlecając na zewnątrz większość swoich potrzeb informatycznych, można zaoszczędzić 40-60% budżetu na IT. Koszt wsparcia informatycznego zlecanego na zewnątrz różni się w zależności od lokalizacji i poziomu wymaganej wiedzy. Na przykład stawki godzinowe w Europie Wschodniej są niższe niż w USA.

Dwuosobowy personel IT będzie kosztował około 150 000 do 200 000 dolarów rocznie. To przed ubezpieczeniem, PTO i innymi wydatkami. Jednak koszt ten wzrasta wraz z wielkością organizacji. Na przykład, jeśli jesteś małą firmą z 75 pracowników, nie można obsłużyć wszystkie swoje potrzeby IT z tylko dwóch pracowników IT. Większa organizacja będzie wymagała dodatkowego technika Tier 1 help desk, co zwiększy koszty ogólne. Co więcej, pensje nie obejmują kosztów szkolenia. Ponadto, trzeba będzie pokryć koszty wymiany sprzętu wewnętrznego i sytuacji awaryjnych.

Outsourcing wsparcia informatycznego obniża koszty, umożliwiając przedsiębiorstwom skupienie się na ich podstawowych kompetencjach. Pomaga również firmom szybciej się rozwijać dzięki dostępowi do wysokiej klasy specjalistów IT. Zatrudnienie pełnoetatowego personelu IT byłoby zbyt kosztowne i pochłonęłoby cenne zasoby. Zamiast tego właściciele firm mogą skupić się na swoich podstawowych kompetencjach i przewadze konkurencyjnej oraz zmniejszyć ogólne obciążenie pracą.

Dostawca zarządzanych usług IT to świetna opcja dla organizacji o ograniczonych zasobach informatycznych. Mogą oni świadczyć szeroki zakres usług, od instalacji systemów operacyjnych po tworzenie kopii zapasowych plików. Niektórzy dostawcy usług outsourcingu IT zapewniają również proaktywną konserwację. Te proaktywne usługi konserwacyjne mogą chronić przed nieoczekiwanymi awariami i uwolnić ograniczone zasoby.

W zależności od poziomu wiedzy specjalistycznej i rodzaju usługi, koszt outsourcowanych usług wsparcia IT może się znacznie różnić. Koszt może wynosić od 1 600 USD miesięcznie do 20 000 USD rocznie.

Wartość usług związanych z bezpieczeństwem danych

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo danych, konieczne jest inwestowanie we właściwe narzędzia i usługi. Właściwe narzędzia pomogą Ci zarządzać złożonymi środowiskami komputerowymi i śledzić dostęp do wrażliwych danych, zapobiegając działaniom wysokiego ryzyka i potencjalnie niebezpiecznym ruchom plików. Kompleksowe rozwiązanie w zakresie bezpieczeństwa technologii informacyjnych sprawi, że zadania te staną się łatwiejsze i mniej czasochłonne. Na przykład narzędzia do identyfikacji danych wrażliwych i oceny podatności na zagrożenia zautomatyzują ten proces i pomogą skuteczniej chronić dane.

Strategia bezpieczeństwa informacji ma na celu ochronę informacji cyfrowych organizacji w całym cyklu ich życia. Obejmuje to fizyczne bezpieczeństwo sprzętu, kontrolę administracyjną i aplikacje. Koncentruje się również na polityce organizacyjnej. Skuteczne strategie bezpieczeństwa danych chronią zasoby informacyjne organizacji zarówno przed siłami zewnętrznymi, jak i zagrożeniami wewnętrznymi. Usługi te pomogą również poprawić widoczność i zarządzać ryzykiem bezpieczeństwa.

Obsługa informatyczna firm w zakresie bezpieczeństwa danych jest niezbędna dla każdej organizacji. Cyberprzestępczość i złośliwe oprogramowanie stanowią stałe zagrożenie dla wszystkich organizacji obecnych w Internecie. Te zagrożenia bezpieczeństwa mogą powodować czasochłonne zakłócenia i kosztowne naruszenia danych. Godni zaufania dostawcy usług bezpieczeństwa informacji ograniczają te zagrożenia i utrzymują systemy w stanie gotowości do pracy bez zakłóceń. Nie każda organizacja potrzebuje takiego samego poziomu bezpieczeństwa, dlatego należy wybrać dostawcę usług bezpieczeństwa w oparciu o unikalne potrzeby i cele firmy. Skupiając się na strategicznym podejściu do bezpieczeństwa, można zwiększyć produktywność, zmniejszyć zakłócenia i poprawić swoją reputację.

Dane adresowe:

AKTE Obsługa informatyczna firm – Outsourcing IT – Kontakt
ul. Morasko 17, 61-680 Poznań
Telefon: 784 380 784
Telefon: 784 898 784
opłata za połączenie wg taryfy operatora
e-mail: [email protected]