25 kwietnia 2024

Blogomania – ważna broń!

Blogomania – ważna broń!

Na świecie można odnotować w chwili obecnej 180 mln blogów. Codziennie pojawia się 81 tys. Nowych blogów, z czego blogerzy produkują codziennie 1,3 mln postów. Każda dziedzina ma swojego bloga, nie ma znaczenia czy jest to motoryzacja, sadownictwo, medycyna czy też branża informatyczna. Wśród nich można znaleźć takie, które przekształciły się z biegiem lat w ogromne firmy, zatrudniające sporą liczbę pracowników. Firmy te generują bardzo duże przychody, jak np. Portal Mashable, który kiedyś był niewielkim blogiem, a dziś jest odwiedzany przez prawie 6 mln internautów.

Czym przyciągają blogi?

Przede wszystkim autentycznością i szczerością wypowiedzi, sami pisarze też muszą mieć w sobie jakąś charyzmę i odwagę mówienia o tym, o czym myślą wszyscy użytkownicy w sieci.

Kiedyś bloger kojarzył się z kimś bezimiennym, bez twarzy, a jeszcze inni kojarzyli blogerkę z jakąś zakochaną nastolatką, która pisze o swoich uczuciach do pana x. Dziś blogerzy to niekiedy bardzo znani ludzie, którzy świadomie uczestniczą w życiu społecznym. Komputer z internetem to nośnik, który jest niezastąpionym weryfikatorem.

Czy każdy może zostać blogerem?

Teoretycznie każdy, ale statystyki mówią, że 99% blogerów kończy publikowanie już po dwóch wpisach. Tutaj niestety, największe rezultaty przynosi systematyczność i jeszcze raz systematyczność. Najbardziej znanym polskim blogerem jest Tomek Tomczyk, który występuje pod pseudonimem „Kominek”. Jak sam przyznał, kiedy zaczynał to miał pomysły na ok. 200 artykułów i dokładny plan, w jakim kierunku to ma iść. Jego blogi odwiedza codziennie podobno 260 tys. unikalnych użytkowników.

Duże firmy boją się blogerów!

Duże firmy wiedzą, że lepiej ich mieć po swojej stronie. Za blogerami stoją setki tysięcy czytelników zrzeszonych przy pomocy komputera w sieci. Pozytywne opinie mogą przyczynić się do sukcesu niejednej firmy, a krytyczne wypowiedzi bez owijania w bawełnę, mogą spowodować kryzys w niejednej firmie. Szczególnie daje się to zaobserwować w firmach zajmujących się projektowaniem odzieży. To one zapraszają blogerów na pokazy i sadzają ich w pierwszych rzędach, a najlepiej kiedy pokaz jest w egzotycznym kraju, to wówczas bloger ma zafundowaną wycieczkę krajoznawczą. Firmy Fashion wiedzą, że jak napisze, że pokaż był kompletną porażką to, kolekcja się nie sprzeda, a niektórzy będą musieli pożegnać się z pracą.

Serwisy komputerowe montują sieci, dziś już bezprzewodowe, ale montując takie sieci warto się zastanowić jakie to narzędzie ma w dzisiejszych czasach ma ogromną moc.